" בלב ליבו של הקושי שוכנת ההזדמנות" (אלברט איינשטיין)

כאן ניצור דיאלוג בין אריאלה מלצר כאדם ופסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית, מנהלת מכון רעות לבין הקוראים אודות הקשיים והדילמות של החיים וכיצד להתמודד איתם בהצלחה וביעילות למען חיים טובים, מאושרים,רגועים ומהנים.

נדבר על שליטה וניהול כעסים, על בעיות שבינו לבינה בזוגיות ובנישואין, על קשיים רגשיים, בעיות משפחתיות, טיפול זוגי ועוד.

אהבת? לחץ כאן

יום רביעי, 22 בספטמבר 2010

תהליך שינוי וחוויות משתתף מהסדנא לשליטה וניהול כעסים

שלום לכם,

אני יוצאת לחופשה קצרה ורציתי להספיק לאחל לכם ולכל המשפחה שלכם חג שמח ומבורך.

כנראה, כמו שאני מכירה את עצמי, גם שם אני אחשוב עליכם, איזה מתנות מעניינות אני יכולה להביא לכם משם.

אולי רעיון, אולי צילומים, מי יודע...הפתעה!!

בינתיים, לכבוד הפתיחה הקרובה של הסדנא החדשה לשליטה וניהול כעסים ולתקשורת יעילה ב- 18 באוקטובר, אני מצרפת סרטון חדש שעשיתי (..נדמה לי שהשתפרתי במקצת) ובו מתי, איש יקר, מקסים ומיוחד מאד, מספר על תהליך השינוי שהוא עבר והחוויות שלו מהסדנא, בה הוא השתתף.

אני אוהבת את הסרטון ואני מקווה שגם אתם תיהנו ממנו.

נותרו מספר מקומות ועדיין ניתן להירשם לסדנא. היכנסו לקישור הסדנא לשליטה וניהול כעסים, כדי לקבל פרטים ולהירשם.

ועוד משהו בשבילכם...

לחצו עכשיו על הקישור וקבלו גם אתם את הסדרה החדשה, בת 28 הטיפים, לחידוש האהבה בזוגיות.

ואם יש לכם חברים או מכרים, שאתם חושבים שגם הם יכולים להפיק תועלת מהסרטון ומסדרת הטיפים לחידוש האהבה בזוגיות, העבירו להם, כדי שגם הם יירשמו ויוכלו לקבל אותם ישירות אליהם.

ועכשיו... לצפייה בסרטון


אני מאחלת לכם חג שמח, מהנה ורגוע


"ושמחת בחגיך"

אריאלה

מנהלת מכון רעות - לטיפול זוגי, משפחתי ואישי

פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית


יום חמישי, 16 בספטמבר 2010

ב"משחק" הזה יש שני מנצחים

שלום לכם,

ונתחיל בסיפור...

כשהגיעה שעתו, איש אחד עלה לשמיים. שאל אותו המלאך: " לאן אתה רוצה ללכת לגיהנום או לגן עדן?" ענה לו האיש: " איך אני יכול לדעת, תראה לי ולפי זה אני אחליט".

לקח אותו המלאך לגיהנום. נכנס האיש לגיהנום, שם הוא ראה אולם רחב ידיים, מהודר ומפואר, מואר בנברשות יקרות ובאמצע החדר שולחן גדול עמוס בכל טוב, אוכל טעים, משובח, ריח מעורר תיאבון, תאווה לחיך ולעיניים. מסביב לשולחן אנשים רזים, שדופים, חיוורים ונראים חולים וסובלים. לאנשים אלו יש בעיה במרפקים שלהם והם אינם יכולים לקפל את ידיהם, כך שידיהם נשארות ישרות.

אמר האיש למלאך: "לא. אינני רוצה להישאר כאן. כולם נראים פה סובלים".

לקח אותו המלאך לגן עדן. כשהגיעו, ראה האיש אולם זהה, בדיוק אותו דבר כפי שהיה בגיהנום. מפואר, מהודר, שולחן גדול, ערוך בטוב טעם, עמוס בכל טוב ובאוכל משובח, ריחות מעוררי תיאבון, פשוט, תאווה לחיך ולעיניים.

ומסביב לשולחן אנשים חייכניים, שמנמנים, בריאים, לחייהם וורדרדות, נראים מרוצים וקורנים מאושר, מגלים שמחה ועליצות. גם לאנשים אלו יש בעיה במרפקים שלהם והם אינם מסוגלים לקפל את ידיהם. גם להם נשארות הידיים ישרות.

הביט בתמיהה לעבר המלאך ואמר: " למרות שגם פה יש לאנשים בעיה, אני רוצה להישאר כאן. כאן כולם נראים שבעים, שמחים ומרוצים. אבל איך זה ששני האולמות נראים זהים אחד לשני בדיוק ובאולם אחד יש אנשים רזים ומזי רעב ואילו באולם השני יש אנשים שמחים, שבעים ומרוצים?"

מה דעתכם, הייתה תשובתו של המלאך?...האם אתם יודעים את התשובה?...

ענה המלאך לאיש: " זה מאד פשוט. הם פשוט מאכילים זה את זה". (מקור הסיפור- הבעש"ט)

ולמה סיפרתי לכם את הסיפור?

לא פעם בני זוג נתקלים במצב בו מתעורר בהם לחץ, מתח או אפילו כעס רב על כך שרצונותיהם נתקלים ברצונות שונים ואף מנוגדים של בני זוגם ומתפתח מאבק על מי הוא הצודק ועפ"י מי יישק דבר. מאבק כזה מבוסס על ראיית המציאות והזוגיות שיש מנצח אחד ומפסיד אחד.

כלומר, לפי תפיסה זו, בן הזוג שיוותר על הצורך והרצון שלו וייענה לרצון בן זוגו, ייתפס כ"פראייר", כחלש וכמנוצח. לעיתים, הויכוח יכול להיות על נושא שטותי ביותר כמו ויכוח על איזה שטיח קונים, או לאיזה סרט הולכים לפעולה או רומנטי וכד' .

תפיסת המנצח- מפסיד בעצם גורמת לשני בני הזוג להפסיד, ובמיוחד, מפסידים היחסים שלהם. כך נשארו האנשים רעבים וסובלים.

לכאורה, מענה לצרכי בן הזוג נתפס ככניעה, כחולשה וככישלון ואילו השני נתפס כחשוב, החזק, הדומיננטי והמשמעותי, דבר שמעניק לו תחושת חשיבות, כוח וביטחון.

אך לא כך הוא הדבר! את הערך שלכם, הכבוד, החוכמה, טוב הלב, את המשמעות שלכם ועוד ועוד, אף אחד לא יכול לקחת מכם גם אם הלכתם לקראת בן זוגכם, בטח ובטח אם זה היה מיוזמתכם. המהות שלכם נשארת בעינה. כל הכוח והערך שלכם נשארו ואף גדלו כי לתת זה חוזק וגדלות נפש.

לכן, כשעולות שתי אופציות מנוגדות זו לזו, תמיד תבחרו בשלישית. זו דרך המורכבת משתי האפשרויות וזו דרך הפשרה של win - win situation
.

דרך זו בה אתם יוצאים כשני מנצחים היא הדרך היעילה ביותר לניהול קונפליקט היות וזו הדרך שבה שניכם עושים את המרב כדי שרוב הצרכים של שניכם יתמלאו ושניכם תצאו מרוצים, כשהדבר החשוב ביותר שכל אחד מכם קיבל מענה.

בדרך של win-win אתם דואגים אחד לצרכים של השני, כמו האנשים שהאכילו איש את רעותו . דרך זו, שהיא בד"כ הדרך השלישית, המורכבת והיצירתית יותר, יש מענה לרוב הצרכים של שני הצדדים, כך ששניכם יכולים להרגיש רגועים, מסופקים ובטוחים. כל אחד מרגיש חשוב ונראה ע"י בן זוגו ובאופן זה אין צורך להכניע את הצד השני ולהיאבק עימו, דבר שפוגע מאד ביחסים.

לכן, חפשו תמיד את הדרך שבה שניכם מרוויחים מהמצב, win - win , כי ראוי לראות את בן הזוג כשותף למסע החיים ולא כיריב שיש לנצח אותו.

ולכבוד יום הכיפורים אפשר לחזור לפוסט על להחליף את הכעס במחילה וחמלה

ועוד משהו...חבריי היקרים, שהולכים איתי נאמנה כבר דרך ארוכה, אני מזמינה אתכם להצטרף ולקבל את הסדרה החדשה בת 28 הטיפים "לחידוש האהבה בזוגיות". לחצו על הקישור ותתחילו לקבל מידי 4 ימים טיפ מוצלח להחזרת החיוניות, התשוקה, הרומנטיקה, הריגושים והביטחון בזוגיות. גם אם משהו יהיה לכם כבר מוכר, המפגש החוזר עם הדבר עוזר להפנים ולהטמיע אותו עמוק בתוכנו. http://www.reut4u.co.il/addcustommer.aspx

שתהיה לכם שנה טובה, מלאה באור וחסד וגמר חתימה טובה עם שיר ברכה של שלום חנוך


אריאלה

מנהלת מכון רעות - לטיפול זוגי, משפחתי ואישי

פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית

יום רביעי, 8 בספטמבר 2010

שנה טובה ורגועה עם טיפ יעיל לשליטה בכעסים


שלום לכם,


חשבתם ששכחתי להגיד שנה טובה? ממש לא! רציתי להכין לכם משהו חדש לכבוד השנה החדשה וזה לקח לי הרבה זמן והשקעה פיזית ונפשית לא פשוטה.

למרות שלא הגעתי לתוצאות המקוות לי (מבטיחה להשתפר), אני שולחת לכם ברכות לשנה החדשה בסרטון וידיאו ואני שמחה לחלוק ולחנוך איתכם את העלאת הסרטון הראשון שעשיתי.


אז...שתהיה לכם שנה טובה ומאושרת, שנה של ברכה וחסד והגשמת כל משאלותיכם וחלומותיכם.

מי ייתן ותזכו, אתם ובני משפחתכם, להרבה בריאות, אושר, שמחה ואהבה בלב.

אז הנה זה בא...





שלכם מכל הלב

אריאלה

מנהלת מכון רעות - לטיפול זוגי, אישי ומשפחתי

פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית

יום שני, 6 בספטמבר 2010

מועד חדש לסדנא לשליטה וניהול כעסים

שלום לכם,

הנני נענית לפניות והבקשות הרבות אלי, לדחות את מועד פתיחת הסדנא החדשה לשליטה וניהול כעסים


ולתקשורת יעילה לאחר החגים, ולכן, מועד פתיחתה החדש של הסדנא הוא 18 באוקטובר 2010 .



שתהיה לכולכם שנה טובה ומאושרת


שנה של ברכה ושלום


שנה של רוגע ושלווה



שנה של שפע ושגשוג



שנה של אהבה ושמחה


שנה של סיפוק והצלחה



והעיקר ... הבריאות



שלכם עם כל ה-




אריאלה