" בלב ליבו של הקושי שוכנת ההזדמנות" (אלברט איינשטיין)

כאן ניצור דיאלוג בין אריאלה מלצר כאדם ופסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית, מנהלת מכון רעות לבין הקוראים אודות הקשיים והדילמות של החיים וכיצד להתמודד איתם בהצלחה וביעילות למען חיים טובים, מאושרים,רגועים ומהנים.

נדבר על שליטה וניהול כעסים, על בעיות שבינו לבינה בזוגיות ובנישואין, על קשיים רגשיים, בעיות משפחתיות, טיפול זוגי ועוד.

אהבת? לחץ כאן

יום שני, 5 באפריל 2010

הפער בין הציפיות שלנו לבין המציאות

שלום,

אני רוצה לשתף אותך בהתרגשות הגדולה שמילאה אותי על כל הברכות והתגובות החמות שקיבלתי בעקבות המסר הראשון ששלחתי, שנושאו היה איך לעבור את הפסח בשלום. אני מקווה שגם את/ה נהנה/ת כמוני.
תודה רבה מכל הלב על כל התגובות והפניות המעניינות, הן מחממות את הלב, מעשירות ומעוררות מחשבה.
בין התגובות הרבות עלו מספר שאלות חשובות, שזכו לקבל מענה באופן אישי, אך היות והן יכולות לעניין גם רבים אחרים אני אביא אותן באחת הפעמים הבאות.
אני מקווה שתמשיכ/י להיעזר וליהנות גם מכל התכנים הבאים.

אז בואו נמשיך!

הנושא של היום אומנם יכול גם לסייע באופן ספציפי לצלוח בהצלחה את תקופת חג הפסח אך חשיבותו העיקרית היא בכך שהוא נותן זווית ראיה אחרת למשהו שרבים מאיתנו נתקלים בו בכל תחומי החיים במהלך כל חיינו ואשר יכול לסייע לנו בשמירת השלווה והרוגע בחיינו ולהיטיב עם מערכות היחסים שלנו עם הסובבים אותנו והוא - הפער בין הציפיות שלנו לבין המציאות כגורם לאכזבה, לתסכול ולכעס.

אחת הבעיות השכיחות והנפוצות בקרב רבים הגורמת לקשיים במערכות יחסים, לויכוחים ולתחושות לא נעימות של אכזבה, תסכול וכעס היא הפער בין הציפיות שלנו לבין המציאות האובייקטיבית העובדתית.
הבעיה מתחילה כאשר אנחנו מצפים שהזולת יעשה משהו בשבילנו ויספק לנו צורך כלשהו בדרך מסוימת אבל בפועל הציפייה הזו מתנפצת לנו במציאות כשהאחר אינו נותן כלל מענה לצורך זה או נותן רק מענה חלקי בדרכו ולא בהתאם למה שציפינו לו.

אנחנו מצפים מבני הזוג, מהילדים, מבני המשפחה המורחבת, מהחברים, מהבוס, מהקולגות ומכל אחד אחר. הציפיות שלנו נובעות מתוך עולמנו הייחודי ומבוססות על מה שאנחנו מכירים מכל התנסויות חיינו החל מן הילדות, דפוסי החיים שלנו, מנהגינו, ערכינו, התרבות שלנו והנורמות החברתיות על פיהן גדלנו.

ישנה דרך שמאפשרת להתמודד בהצלחה עם הבעיה הזו ! כדי להבין ולדעת מה לעשות כדי להימנע מתחושות בלתי נעימות אלו ומסכסוכים מיותרים ביחסים הבינאישיים הכנס/י לקישור המאמר.

לקריאת המאמר כולו

אני מקווה שהמאמר יאיר לך דרך נוספת של התבוננות שתאפשר לך התמודדות יעילה ומוצלחת בכל מערכות היחסים שלך.

כל תגובה או פניה בנושא זה או אחר יתקבלו בברכה ויזכו להתייחסות אישית מלאה.

חג הפסח מביא איתו את האביב ומסמל התחדשות ופריחה, קח/י אותו כהזדמנות לצמיחה והתפתחות גם בחייך.

אני מאחלת לך ולבני משפחתך חג פסח שמח, חג של "ביחד" עם הרבה שלווה ונחת, מלא באור, באהבה ובהנאה.

אריאלה
מנהלת מכון רעות - לטיפול זוגי, משפחתי ואישי
פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה