" בלב ליבו של הקושי שוכנת ההזדמנות" (אלברט איינשטיין)

כאן ניצור דיאלוג בין אריאלה מלצר כאדם ופסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית, מנהלת מכון רעות לבין הקוראים אודות הקשיים והדילמות של החיים וכיצד להתמודד איתם בהצלחה וביעילות למען חיים טובים, מאושרים,רגועים ומהנים.

נדבר על שליטה וניהול כעסים, על בעיות שבינו לבינה בזוגיות ובנישואין, על קשיים רגשיים, בעיות משפחתיות, טיפול זוגי ועוד.

אהבת? לחץ כאן

יום שני, 27 בפברואר 2012

הבנה איננה בהכרח הסכמה

שלום לכם,

אחד הקצרים הנפוצים בתקשורת בינאישית הוא אי הבנה בין הצדדים. במצב הזה כל אחד שומע ועסוק רק במה שמתרחש אצלו בעולם הפנימי.

התוצאה של חוסר ההבנה יכולה להיות אי נעימות, פגיעה, עלבונות מיותרים וכתוצאה מכך, מתח וכעס, ויכוחים מיותרים, מריבות, ערעור היחסים ואף, ניתוקם.



הקצר בתקשורת יכול להיגרם מכך שלא הייתה הקשבה מלאה אחד לשני ואז מן הסתם, הם לא שמעו את הדברים, לא קלטו את המסרים המילוליים והלא מילוליים. הם היו עסוקים בצרכים שלהם, במחשבות, רגשות
ובציפיות של עצמם בלבד ולא היו פתוחים לשמוע ולקלוט את מה שיש בעולמו של בן שיחם.

עד כאן זה בוודאי לא חדש לך אבל...
אחד הדברים שיכולים לגרום לקושי הזה להבין את הצד השני הוא התפיסה ש'אם אני אבין אותו, זה סימן שאני מקבל ומסכים לדבריו, למרות שהם אינם על דעתי ואינם מקובלים עלי'.


זו טעות נפוצה!

הבנה איננה בהכרח הסכמה!!!
אלו שני דברים שונים!

חשוב להבין את השני, גם אם אין מסכימים לדבריו. לא חייבים להסכים איתו אבל ההבנה את דבריו, מניעיו, רגשותיו, וצרכיו של הזולת עוזרת לגלות עולם שלם חדש.
ההבנה פותחת כיוונים נוספים והתייחסויות חדשות שמייצרות גמישות, קבלה, הכלה, פשרה, המסת המתח והקונפליקט ואפילו מייצרת קירבה חדשה ביחסים.

לכן, נסו להבין את הזולת – גם אם נראה לכם מלכתחילה שאינכם מסכימים איתו.
תתפלאו מה שתגלו....

כדאי לזכור - הבנה איננה הסכמה!

ומשהו ששימח אותי לאחרונה ואני גאה לשתף אותך..


בשבוע שעבר ביום שישי, ה- 17.2.2012, פורסמה בידיעות אחרונות, ידיעות ראשון- רחובות, כתבה על הסדנא שלנו לשליטה וניהול כעסים במכון רעות שהכינה העיתונאית ורד קמינסקי.
לא רק שהייתה לנו הזדמנות להראות ברבים כי יש דרך ייחודית ופתרון לקשיים בניהול כעסים אלא שעצם תהליך הכנת הכתבה עם העיתונאית היווה למשתתפי סדנת ההמשך לשליטה בכעסים עוד שלב של צמיחה, גדילה והתפתחות אישית. ועל כך אני מודה למשתתפי הסדנא שהתראיינו לכתבה ולורד העיתונאית על ההזדמנות.

לקריאת הכתבה המודפסת, יש להיכנס לקישור
http://www.reut4u.co.il/pic/281.jpg

ואם בהזדמנויות עסקינן...
- ב- 20 בפברואר פתחנו עוד סדנא חדשה לשליטה וניהול כעסים ולתקשורת יעילה. נותרו 2 מקומות בלבד! ניתן להצטרף עד המפגש השלישי.


- ב- 22 במרץ, תיפתח סדנת המשך חדשה המיועדת למשתתפי הסדנאות הבסיסיות ולמשתתפי סדנאות ההמשך הרוצים לחזק את תהליך השינוי שלהם ולבססו.
המעוניינים יפנו לטלפון 052-2894989.

ביום שלישי הקרוב, ה-28 בפברואר בשעה 10 בבוקר, בתוכנית הtv שלי "להיות ביחד וגם לחוד", אני עומדת לארח את רחל גפני, מטפלת ברפואה סינית ובתנועה, מעבירה סדנאות גוף ונפש. אתם מוזמנים להצטרף אלינו ולצפות בשידור.
אם יש לכם שאלות בנושא, אתם מוזמנים לשלוח ב"השב" למייל זה או לעלות לשידור בטלפון 077-3000909, ונענה עליהן במהלך התוכנית.
בשעה היעודה היכנסו לקישור http://www.bestlife.co.il/TV וכבר תצפו בתוכנית.

אתם מוזמנים גם לשלוח אלי שאלות לפינה בתוכנית "לכל שאלה – תשובה" בנושאי זוגיות, שליטה וניהול כעסים, קשיים ודילמות של האדם במעגלי חייו וכד' ואני מבטיחה שכל שאלה - תיענה.


שלכם


אריאלה


פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית מוסמכת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה