" בלב ליבו של הקושי שוכנת ההזדמנות" (אלברט איינשטיין)

כאן ניצור דיאלוג בין אריאלה מלצר כאדם ופסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית, מנהלת מכון רעות לבין הקוראים אודות הקשיים והדילמות של החיים וכיצד להתמודד איתם בהצלחה וביעילות למען חיים טובים, מאושרים,רגועים ומהנים.

נדבר על שליטה וניהול כעסים, על בעיות שבינו לבינה בזוגיות ובנישואין, על קשיים רגשיים, בעיות משפחתיות, טיפול זוגי ועוד.

אהבת? לחץ כאן

יום שישי, 5 בנובמבר 2010

התפרצות של כעס כהתפרצות של הר געש

שלום לכם,

והיום אני אגלה לכם בסרטון איפה הייתי בחופשה האחרונה...

בין היתר, עליתי על הר געש וכשהסתכלתי סביבי וראיתי את כל השחור, זרימת הלבה שהתייבשה וחוסר החיים שבמקום, הבנתי כמה התפרצות של הר געש היא סימבולית להתפרצות של כעסים כלפי האחרים, ההורסת את החיות וכוח החיים שיש בבני האדם ואת היחסים שביניהם.

בגלל הרוח שהייתה על ההר, איכות השמיעה בסרטון ירודה ועל כך אני מתנצלת מראש. פשוט היה לי חבל לא להביא לכם את האותנטיות של המקום.

אבל נתחיל בסיפור...

יום אחד, חזר יוסי הביתה, כולו חמה וכעס, והחל רוקע ברגליו ברצפה, צועק וחסר מנוחה.

אבא שלו קרא לו, אך יוסי המשיך בשלו, עד שהתפרץ וסיפר: ''אני מתפוצץ ! דני עיצבן אותי ממש ! היה אסור לו לעשות מה שעשה לי ! בגלל זה אני מאחל לו את כל הרע שבעולם ! אני רוצה להרוג אותו ממש !''

אבא של יוסי, איש פשוט אבל חכם עד מאד, הקשיב בשלווה לבנו, שהמשיך לספר: ''דני השפיל אותי מול כל הכתה, ואני לא מוכן לקבל את זה! הייתי רוצה שהוא יהיה חולה מאוד ושלא יבוא לבית הספר יותר!''

אבא של יוסי המשיך להקשיב, הביא מפינת הגינה שק מלא פחם, והציע ליוסי: ''אתה רואה את החולצה הלבנה התלויה שם? דמיין שזה דני, וזרוק עליו פחמים עד החתיכה האחרונה. אחר כך אבוא לראות איך היא נראית''.

יוסי התחיל במשחק הנקמה שלו, וזרק במרץ את כל הפחמים, אך כיוון שהחולצה הייתה מעט רחוקה, הצליח לקלוע רק חלק מהפחמים שזרק עליה.

לאחר שעה קלה, חזר האב ושאל: "בני, איך אתה מרגיש עכשיו ?''

''אני עייף אבל שמח, הצלחתי לקלוע כמה חתיכות על החולצה !''

האבא לקח את ידו ואמר: ''בוא יוסי, אני רוצה להראות לך משהו'', והוביל אותו אל מול הראי.

יוסי נבהל מאוד כשראה את דמותו ניבטת אליו מהראי, הוא היה כולו שחור, למעט עיניו ושיניו.

אמר האב בשקט: ''כפי שאתה יכול לראות, הפחמים שזרקת לכלכו קצת את החולצה, אבל אין מה להשוות, אתה התלכלכת הרבה יותר !!!"

כשהכעס מופנה כלפי מישהו אחר בדרך פוגעת, מעליבה ומכאיבה, לא רק מי שאתם נמצאים איתו ביחסים, קרובים יותר או קרובים פחות, נפגע ועלול להתרחק מכם, לא רק היחסים ביניכם עלולים להתקלקל אלא שבסופו של דבר, אתם גורמים לעצמכם נזק נוסף, שגורם לכם לבסוף צער רב על כל ההתנהגות הפוגעת שלכם.

ביטוי העולם הרגשי באמצעות הכעס המתפרץ, למעשה, אינו משחרר באמת מהרגשות הקשים. נהפוך הוא. הכעס משמר ומנציח אותם בעולם הפנימי וכתוצאה מההתפרצות אף נוספים רגשות קשים כגון, תסכול, חרטה, אשמה, צער, כאב, חוסר אונים, דיכאון, דכדוך, חולשה, מתח ובדידות ולבסוף, אי שקט, חוסר חופש, מועקה כבדה ותחושת אי שליטה במצב.

לכן, זיכרו, אינכם הר געש המתפרץ ללא כל שליטה עם כל הלבה שלו לכל עבר והורס כל חלקת חיים סביבו. הינכם אנשים מלאים בטוב, תבונה ואנושיות רבה, שהכעס עולה בכם ממקום של חולשה, חסך, כאב וחוסר אונים. אתם יכולים לבטא רגשות אלו באופן ישיר, אסרטיבי וגלוי מבלי שרגשותיכם צריכים "להתחפש" להתפרצות של כעס וזעם.

בהתפרצות הכעס לא רק שאתם פוגעים באחרים וביחסים איתם אלא שאתם פוגעים גם בעצמכם. וחבל! כי לא זה מה שאתם באמת רוצים שיקרה!

אם זה קורה לכם ואתם לא מצליחים לשנות את ההתנהגות שלכם בעצמכם, אל תישארו עם זה לבד ותתנו לזה להחריף. אנחנו יכולים לעזור לכם, הן באמצעות טיפול אישי והן באמצעות
הסדנא לשליטה וניהול כעסים.



בשבוע הבא אני אביא לכם סרטון ובו הפתעה...ובשבילי הוא הדובדבן של הסרטונים עד כה. כדאי לכם לחכות!

יום טוב ורגוע

אריאלה

מנהלת מכון רעות - לטיפול זוגי, משפחתי ואישי

פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית

לחצו עכשיו על הקישור וקבלו גם אתם את הסדרה החדשה, בת 28 הטיפים, לחידוש האהבה בזוגיות.

אתם מוזמנים להגיב ולשתף במחשבות, למידות, הזדהויות, חוויות וסיפורים אישיים או כל דבר אחר .
--------------------------------------------------------------------------------

עדכונים ואירועים קרובים

18.10.2010 - נפתחה הסדנא החדשה לשליטה וניהול כעסים. איזו קבוצה.. פשוט תענוג!

26.11.2010 - סדנת ההמשך לשליטה וניהול כעסים - "חיזוק ותחזוק - לחזור אל המהות".

14.2.2010 - תיפתח סדנא נוספת לשליטה וניהול כעסים. ניתן להירשם כבר עכשיו ולשריין מקום.
--------------------------------------------------------------------------------

3 תגובות:

  1. בקר טוב אריאלה
    סיפור אמיתי לכל הדעות, איפה היית לפני שלושים שנה, נגיד. שבת שלום

    השבמחק
  2. כרגיל, מקסים
    אהבתי
    מחכה בקוצר רוח לסרט
    הפעם הר געש... ומה בפעם הבאה? איפה נמצא אותך? בכדור פורח? בנג'י? מצפה לבאות...
    סוף שבוע נפלא
    שי שגב

    השבמחק
  3. אריאלה

    אני חייבת לציין שזה אחד הסיפורים הטובים ביותר

    שקראתי שממחיש את נושא הכעס .

    חבל שלא קראתי אותו כמה שנים לפני כן ..

    אולי הייתי מונעת קצת כעסים ודרמות מיותרות .

    תמיד טוב מאוחר מאשר אף פעם לא ...

    אין כמו סיפור טוב להמחשה .

    תודה ויום נפלא

    חגית

    השבמחק