" בלב ליבו של הקושי שוכנת ההזדמנות" (אלברט איינשטיין)

כאן ניצור דיאלוג בין אריאלה מלצר כאדם ופסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית, מנהלת מכון רעות לבין הקוראים אודות הקשיים והדילמות של החיים וכיצד להתמודד איתם בהצלחה וביעילות למען חיים טובים, מאושרים,רגועים ומהנים.

נדבר על שליטה וניהול כעסים, על בעיות שבינו לבינה בזוגיות ובנישואין, על קשיים רגשיים, בעיות משפחתיות, טיפול זוגי ועוד.

אהבת? לחץ כאן

יום רביעי, 6 באוקטובר 2010

רכיבה על טרקטורון וקבלת החלטה

שלום לכם,
זהו, חזרתי ...ועכשיו אנחנו כבר אחרי החגים ואני מקווה שהיה לך חג מהנה ונעים.

אז כמו שהבטחתי, אכן חשבתי עליכם ועל איזו מתנה אני יכולה להביא לכם..והבאתי לכם כמה מתנות, כולן מצולמות. אומנם, בגלל סיבה טכנית הן מצולמות במצלמה הישנה ולכן, שוב, איכות הצפיה והשמיעה לא משו משו במיוחד בגלל הרוח, אבל הרצון שלי להביא לכם הפתעות מעניינות עם תובנות על החיים אתגר אותי לעשות דברים מיוחדים עבורכם וחבל לי לא להביא לכם אותם. אז תודה לכם שאיתגרתם אותי, אפילו שזה היה ללא ידיעתכם!

אתם מוזמנים לנחש איפה הייתי..רק באחד הסרטונים הבאים זה יתגלה. הדובדבן המפתיע ביותר הוא בסרטון האחרון מביניהם..הפתעה!! אז אני מקווה שתיהנו מהם ואני מתנצלת שוב על איכותם הטכנית.

רק חזרתי וכבר קורם עור וגידים פרוייקט חדש, מדהים, בשיתוף פעולה שלי עם חברה טובה שלי, מארגנת ומדריכת טיולים, דקלה מור. אני עוד לא יכולה לתת פרטים אך אני רק יכולה לומר, ותסלחו לי כל הגברים, הפרוייקט מיועד לנשים בלבד. פרטים בקרוב..

היום אני רוצה לדבר על קבלת החלטה וזה גם נושא הסרטון המצורף.

לפעמים, קשה לנו לשנות דברים בחיים שלנו. לשנות, זה ללכת למקום לא מוכר ולא ידוע ולכן, הוא לעיתים, מפחיד ואז יש לנו נטיה להישאר במקום המוכר והנוח כי עם זה אנחנו יודעים איכשהו להסתדר, כי זה עבד לנו פעם ויש עוד תקווה שזה שוב יצליח. לפעמים, הקושי לשנות נובע מכך שאנחנו חוששים מכישלון, מדחייה, מלעשות טעויות, מאיך ניראה, האם נצליח להתמודד עם תהליך השינוי, האם זה יעזור ועוד.

הרצון לשינוי בא כי משהו כבר לא מצליח ולא עובד לנו יותר כבעבר. משהו שכבר מעורר בנו יותר מידיי כאב, קושי, תסכול או פחד.

כדי להתחיל לעשות משהו שאנחנו רוצים אך הוא קשה לנו, עלינו, ראשית, להכיר בבעיה, בקושי, בפחד או במקום החסום שלנו ולרצות לשנות אותו. עם זאת, זה עדיין לא מספיק על מנת להשיג את המטרה. למשל, מי לא מכיר את הרצון לרדת במשקל ואומר לעצמו מחר אני מתחיל לעשות דיאטה אך כל פעם זה נדחה למחר חדש? הרצון לכשעצמו לא מספיק כדי לרזות.

השלב השני הוא לקבל החלטה לעשות ולדבוק במטרה למרות כל מה שצפוי בדרך. כשלים, מעידות, טעויות, שגיאות, כשלונות הם רק אמצעים ללמידה, להתנסות ולהתפתחות. הרי כל דבר חדש הוא לא ידוע ורק אחרי שמתנסים בו, למרות המשוכות שבדרך, רוכשים ידע, מיומנות, ניסיון ולמידה, המביאים להשגת המטרה.

זה, אכן, לא תמיד קל ופשוט ואף, לעיתים, מפחיד, קשה ומסובך. ישנם אלו שלא מאמינים בעצמם שהם יכולים להצליח, לא רוצים לוותר על ההרגלים שלהם והמקום המוכר שהגן עליהם שנים רבות או שחוסמות אותם אמונות מגבילות רבות כגון, אני כשלון, אין לי סיכוי להצליח, זה קשה מידיי, זה לא בשבילי, אני לא מסוגל וכדומה. אך מרגע שמקבלים החלטה להתחיל את התהליך ומוכנים לקבל את כל הקשיים שבדרך, ההצלחה מובטחת.

בכל תהליך שינוי יש קונפליקט ומאבק בין שני כוחות, האחד, הכוח הדוחף לשינוי כי המצב כבר בלתי נסבל והשני, הכוח הדוחף להישאר במקום המוכר והבטוח , לכאורה, למרות הכאב והקשיים שבו.

מרגע התחלת השינוי יש סיכוי סביר שיתעוררו באופן טבעי פחדים, קשיים או חששות שזה לא יצליח. זה אנושי להרגיש כך. קבלת ההחלטה לעשות את הדבר ולהמשיך למרות הכל היא זו שמסייעת בדרך להתגבר על הקשיים, לצבור ניסיון, סיפוק, ביטחון ואמונה עצמית וכמובן, להצליח להשיג את המטרה.

אחרי קבלת ההחלטה, יש לבחור את הדרך המתאימה וללכת צעד צעד, שלב אחר שלב ולא להתייאש אם משהו לא הצליח. יש לחזור מיד להחלטה ולמטרה אותה רוצים להשיג ולעלות שוב על הדרך.

והנה אני בתמונה במהלך הרכיבה..




אם יש משהו שאתם רוצים להשיג לעצמכם, אפילו מטרה קטנה, קבלו החלטה לעשות את זה עוד היום, בנו לכם תוכנית ביצוע והתחילו בצעד הראשון וגם אם יצוצו קשיים בדרך, קבלו אותם בהבנה כחלק מהתהליך וחיזרו מיד למסלול.

אתם מוזמנים לשתף בחוויות, בהחלטות, בתהליכי שינוי שלכם או כל דבר אחר שייראה לכם רלוונטי.

ותזכורת...

הסדנא החדשה לשליטה וניהול כעסים עומדת להיפתח ב- 18 באוקטובר, ותתקיים בימי שני בערב בין 20:00 ל 22:00 למשך 12 מפגשים שבועיים. נותרו עוד מספר מקומות. אם יש מי מכם או ממכריכם שיכול להיעזר בסדנא, היכנסו לקישור ותוכלו לקבל פרטים ולהירשם.



ועכשיו לסרטון...




בהצלחה!

אריאלה

מנהלת מכון רעות - לטיפול זוגי, משפחתי ואישי

פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית

לחצו עכשיו על הקישור וקבלו גם אתם את הסדרה החדשה, בת 28 הטיפים, לחידוש האהבה בזוגיות.

ואם יש לכם חברים או מכרים, שגם יאהבו את הפוסט וגם הם יכולים להפיק תועלת מהמאמרים מידי שבוע ומסדרת הטיפים לחידוש האהבה בזוגיות, העבירו להם, כדי שגם הם יירשמו ויוכלו לקבל אותם ישירות אליהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה