" בלב ליבו של הקושי שוכנת ההזדמנות" (אלברט איינשטיין)

כאן ניצור דיאלוג בין אריאלה מלצר כאדם ופסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית, מנהלת מכון רעות לבין הקוראים אודות הקשיים והדילמות של החיים וכיצד להתמודד איתם בהצלחה וביעילות למען חיים טובים, מאושרים,רגועים ומהנים.

נדבר על שליטה וניהול כעסים, על בעיות שבינו לבינה בזוגיות ובנישואין, על קשיים רגשיים, בעיות משפחתיות, טיפול זוגי ועוד.

אהבת? לחץ כאן

יום שני, 31 בינואר 2011

למה כל כך חשוב לדעת לנהל את הכעסים ברוגע ובאסרטיביות

שלום לכם,
היום הכנתי לכם סרטון מאד חשוב ובו מיני הרצאה על למה זה כל כך חשוב לדעת לנהל ולהרגיע את הכעסים ביעילות ובאסרטיביות.
כולנו כועסים מידי פעם. זה קורה לכולם וזה אנושי וטבעי.

הכעס מתעורר כשאנחנו מרגישים מותקפים או חווים איום כלשהו, ממשי או רגשי, על עצמנו ועל ה'אני' שלנו.
במצב כזה אנחנו מגיבים אוטומטית לצורך הגנה על עצמנו.

כשהכעס מתעורר בתוכנו, נוצרת אנרגיה שמתעצמת ומחפשת נתיב לפורקן ושחרור.

לא כל אחד יודע ויכול לנהל את הכעסים שלו ברוגע ובאסרטיביות.

לא נולדים עם זה- לומדים את זה!

יש אלו שהאנרגיה שלהם מופנית בעוצמה החוצה ויש אלו שמפנים אותה פנימה לתוך עצמם.
כשהיא לא משתחררת בדרך יעילה, רגועה, מכובדת ואסרטיבית, היא גורמת נזקים ותוצאותיה, לעיתים,קשות על
האדם עצמו, על משפחתו, ועל היחסים שלו עם סביבתו.

אך לעומת זאת, כאשר מנהלים את הכעסים בדרך יעילה, ברוגע ובאסרטיביות הרווח הוא אדיר:

- אפשר להישאר רגוע גם כשמשהו מכעיס או משתבש

- הזוגיות יציבה, רגועה מלאה באהבה, בחום, קרבה ואכפתיות

- יש כבוד והערכה הדדיים בין בני המשפחה

- הילדים גדלים באווירה שקטה, אוהבת מקבלת ומפתחת וגאים בהורים

- כל המהות הטובה של האדם גלויה לעין ומקבלת הערכה וכבוד רבים

- כל אנרגית החיים באה לידי ביטוי באופן חופשי ושלם

- היחסים עם האחרים בסביבה נעימים, רגועים, מספקים ובטוחים

- אפשר להישאר רגועים גם כשנוהגים בכביש

- ועוד

אבל לפעמים המחיר יקר מידיי...

ואם גם לכם נמאס מהמריבות והוויכוחים הבלתי פוסקים..

ואם גם לכם נמאס להתפרץ על כל דבר או לשמור הכל בבטן..

ואם המשאלה שלכם לחיות חיים של שקט ויחסים טובים...

אז הגעתם למקום הנכון. יש מה לעשות!

הסדנא הבאה לשליטה וניהול כעסים ולתקשורת יעילה עומדת להיפתח בקרוב מאד, ב-14
בפברואר, ונותרו מספר מקומות בודדים.

הכנתי לכם סרטון ובו מיני הרצאה על למה זה כל כך חשוב לדעת לנהל את הכעסים ברוגע ובאסרטיביות.
כדי לצפות בסרטון, לחצו על הקישור, מלאו את הפרטים ומיד תקבלו גישה לסרטון.

פרטים על הסדנא וסדרי ההרשמה לחץ כאן

אם רוצים, אפשר ללמוד להרגיע את הכעסים ולהרוויח חיים של שקט ויחסים טובים!

שלכם, בדרך לחיים של רוגע ואסרטיביות

אריאלה

מנהלת מכון רעות - לטיפול זוגי, משפחתי ואישי

פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית

יום שישי, 21 בינואר 2011

להיות ביחד וגם לחוד - תוכנית הרדיו שלי

שלום לכם,
וואוו, זו היתה חוויה מרגשת ביותר!! שידור תוכנית הרדיו הראשונה שלי במסגרת רדיו החיים הטובים באינטרנט. איך נהניתי!.... עבר בדיוק כמו שרציתי. כבר מתוכננים להתארח אצלי כמה אורחים מרתקים שיש להם הרבה ערך לתת. יהיה מענין...

למטה נמצא הקישור לשידור החוזר של התוכנית ואפשר לשמוע את התוכנית במלואה.

בחרתי בשם של התוכנית "להיות ביחד וגם לחוד" כי הוא מבטא את המהות של התוכנית שאני רוצה להעביר.

כל אחד מאיתנו, כבן אדם, למרות שהוא חי בתוך מערכות יחסים שונות, בחברה, בקהילה ובתרבות מסוימת, הוא אדם בפני עצמו. יש לו עולם מלא ועשיר, התנסויות חיים, דפוסי התנהגות שונים, עולם שלם של מחשבות, רגשות, צרכים, ערכים, אמונות, חלומות, ציפיות ומשאלות. וזה מי שהוא כאדם. ייחודי, אינדיבידואלי, מובחן ונפרד ואסור לנו לשכוח את זה.

בתוך העולם הפנימי שלו, האדם יכול להיתקל בקשיים, משברים, דילמות, מחסומים, אמונות מגבילות ובעיות בכל מהלך שלבי ההתפתחות שלו בחיים. יכולים להיות לו קשיים עם עצמו, מאבקים וקונפליקטים פנימיים, פחדים שונים. יש לזה השפעה והשלכות על עצמו, על התפקוד שלו השוטף היומיומי ועל מערכות היחסים שלו עם כל הסובבים אותו.

יחד עם זאת, לרוב, אנחנו כבני אדם לא חיים באי בודד. אנחנו חיים בתוך מערכות יחסים שונות , במעגלים קרובים יותר ורחוקים יותר ויש לכך השפעה עצומה והשלכות על מי שהוא כבן אדם, מה הוא מרגיש, חושב, רוצה וצריך.
האדם נולד, צומח ומתפתח מתוך משפחת המוצא שלו ויש לכך השפעה מרובה על מי שהוא יהיה כאדם בוגר .
הוא מביא איתו משם את כל ההתקשרויות הראשוניות שהיו לו עם הדמויות שטיפלו בו, שהיוו מודל ובסיס עבורו לקשרים שהוא בונה עם אחרים גם בחייו הבוגרים ולאיכות שלהם. הוא מביא איתו את כל ההתנסויות, הטובות וגם הקשות שהיו לו בילדות ואת הדרכים שהוא למד איך לחיות איתן, את דפוסי ההתנהגות, המנהגים, החוקים, הערכים והנורמות התרבותיות והחברתיות שנהוגות במשפחתו ובחברה הסובבת אותו.

כל מה שקורה לנו עם הסביבה ועם כל האחרים, איתם אנחנו נמצאים ביחסים, משפיע גם על ה'אני' האינדיבידואלי ועל מה שמתרחש בעולם הפנימי שלנו.

אנחנו רואים, שלמעשה, יש השפעה הדדית על מי שאנחנו כבני אדם במהות שלנו על מערכות היחסים שלנו וגם ההיפך, איזו השפעה יש ליחסים שלנו עם אחרים על עצמנו, על העולם הפנימי שלנו על כל הרבדים שלו, על ההרגשה שלנו, המחשבות שלנו ועל התפקוד שלנו. אנחנו בעצם, גם אנשים נפרדים ייחודיים ועצמאיים, אך גם תלויים באנשים איתם אנחנו בקשר , איתם אנחנו נמצאים במערכות יחסים שונות, כמו בני הזוג, הילדים שלנו, ההורים, האחים, בני המשפחה המורחבת, החברים, הקולגות לעבודה, שכנים, ועוד.

וזו מהות התוכנית , לראות את עצמנו גם כבני אדם נפרדים וייחודיים וגם כבני אדם שנמצאים ביחסים עם הסובבים אותנו בכל מערכות הקשרים שיש לנו בחיים.

נקודה נוספת חשובה מאד שאנחנו צריכים לזכור היא שגם אם אנחנו נתקלים בקושי או בעיה כזו או אחרת במהלך החיים שלנו, אנחנו צריכים לזכור שאנחנו עולם ומלואו, בעלי היסטוריה והישגים שונים, יכולות, כישורים, כוחות, ידע, תכונות וכד' ולא הבעיה עצמה.

לפעמים, אנשים מתבלבלים ורואים את עצמם, את מי שהם כבעיה
, הם הבעיה, הם חושבים שיש בהם משהו פגום, מקולקל או לא שווה ואז הם מרגישים חלשים, חסרי ערך ומשמעות, עם הערכה עצמית נמוכה ושלילית, בדידות, הם מפוחדים, פסימיים, מיואשים, חסרי אונים וחסרי ביטחון ובדיכאון, מה שגורם להם לא לנסות להתמודד עם הקושי או הבעיה שלהם והם נשארים תקועים בתוך המצוקה, הסבל והכאב שלהם.

תזכרו, אנחנו לא הבעיה. אנחנו בני אדם שמתמודדים עם בעיה, וזה עושה את כל ההבדל.

לשמיעת השידור החוזר של התוכנית הראשונה לחצו כאן

שבת קסומה

אריאלה

מנהלת מכון רעות - לטיפול זוגי, משפחתי ואישי

פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית

מחכות לכם 2 מתנות ממני - סדרת הטיפים איך לנהל את חייך ברוגע ובאסרטיביות, וסידרת הטיפים איך להתאהב מחדש בבן זוגך. לחצו על הקישורים, מלאו את הפרטים ותקבלו מיידית במייל את הטיפ הראשון.

יום שישי, 14 בינואר 2011

איך למנוע מריבות עם בן הזוג

שלום לכם,

לא פעם קורה שבני זוג רוצים דברים שונים ואף מנוגדים זה לזה לגבי נושא כלשהו.

האם גם אצלכם זה קרה? אני מתארת לעצמי שכן, היות ובני זוג הם בני אדם עם עולמות וצרכים שונים ולכן, אך טבעי הוא שיהיו הבדלים ביניהם והם ירצו דברים שונים.

מה עשיתם? האם התווכחתם או רבתם על כך?

איך פתרתם את זה? לפי מה החלטתם? מי קבע מה יהיה?

לא מעט מריבות וויכוחים רבים בין בני זוג, ואפילו חוזרים על עצמם שוב ושוב, מתגלעים על רקע הרצונות והצרכים השונים שלהם ואף, ההפוכים זה מזה.

האם ניתן למנוע את כל אותן מריבות מיותרות?

כן, בהחלט!

הכנתי לכם סרטון ובו טיפ חשוב על איך למנוע מריבות עם בן הזוג. בסרטון אני מציעה טכניקה מעניינת, לה קראתי "האופציה השלישית", שיכולה לפתור לכם את הבעיה הזו.

כדאי לצפות!





וכמעט שכחתי... השבוע אני מגשימה חלום ילדות! מיום שלישי הקרוב, כל יום ג' ב- 10 בבוקר, אני אשדר תוכנית רדיו משלי באינטרנט במסגרת רדיו החיים הטובים, שקראתי לה "להיות ביחד וגם לחוד".
וואוו, איך אני מתרגשת !!!

בתוכנית אני אדבר על כל הנושאים שמעסיקים אותנו כבני אדם, על זוגיות, משפחה, על התמודדות עם כעסים וגם אחבר אקטואליה, אארח אנשים מעניינים, מטפלים בגישות שונות וכל נושא שיעניין אותי וגם את המאזינים. ניתן יהיה לשלוח אלי שאלות מראש או לעלות לשיחה איתי במהלך השידור בטלפון 077-3000909 .

אני אשמח אם תצטרפו אלי לתוכנית, תעלו שאלות ותגובות, תציעו רעיונות ואפילו, תוכלו להתארח אצלי בתוכנית. מקווה שזו תהיה תוכנית מעניינת ומהנה! שיהיה בשעה טובה ומוצלחת!

שבת שלום

אריאלה

מנהלת מכון רעות - לטיפול זוגי, משפחתי ואישי

פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית

יום שבת, 8 בינואר 2011

איך לשמור על זוגיות טובה ולהצליח לנהל כלכלת משפחה בריאה


שלום לכם,

גם אתם מתוכחים עם בן הזוג בנושא כסף ?

רבים מהזוגות שמחליטים להתחייב זה לזה ולמסד את הקשר הזוגי ביניהם, לחיות במשותף או להינשא, משתפים אחד את השני במשאלות ליבם לגבי חייהם המשותפים, רואים את האהבה והרומנטיקה שביחסיהם, את ילדיהם העתידיים, את ההורות שלהם וכיצד תתנהל המסגרת המשפחתית החדשה שהם רוצים להקים, אך מעט מאד מהזוגות ( מלבד זוגות שהנישואין הם פרק ב' עבורם) משוחחים בפתיחות, בחופשיות וישירות על אופן הניהול הפיננסי של משק הבית הרצוי להם וכיצד הוא יתבצע.

לרוב, בני הזוג אינם מקדישים תשומת לב לנושא, שהוא לא סקסי, לגבי ניהול שוטף של ההוצאות היומיומיות עפ"י התקציב המשפחתי,
האם הם ינהלו חשבון משותף או חשבונות נפרדים ומה ההשלכות שיש לזה על הקשר ביניהם, מי מבני הזוג ייקח על עצמו את האחריות על המעקב והביצוע השוטף או שינהלו במשותף באופן שוויוני, חלוקת התפקידים בין בני הזוג, אופן קבלת ההחלטות על הוצאת כסף ועל רכישות גדולות, הוצאות מול הכנסות, סדר עדיפויות פיננסי, תוכניות וחלומות עתידיים שדרושה להם מחשבה כיצד לנהל את כספם בתבונה למען הקידום הכלכלי של המשפחה ועוד ועוד.

דפוסי ההתנהגות וההתנהלות האופייניים לבני הזוג בכל תחומי החיים יופיעו גם בתחום הניהול הפיננסי של משק ביתם המשפחתי.

כמו בשאר התחומים האחרים בחייהם של בני זוג העומדים לבנות חיים משותפים, בני הזוג מביאים איתם את התפיסות, האמונות, הערכים, המנהגים והדפוסים שהיו נהוגים לגבי כסף ותפקידי הג'נדר במשפחת המוצא שלהם.

לכל אחד מבני הזוג יכולה להיות צורת חשיבה אחרת, סדרי עדיפויות שונים, ציפיות, צרכים ורצונות אחרים ועוד. היות והם שונים זה מזה ובאו ממשפחות שונות כך תפיסותיהם לגבי כסף, עבודה, מי הקובע ובעל הידע הפיננסי והמשמעות שהם נותנים לכך ולדרך הניהול הפיננסי של חייהם יכולות להיות שונות זה מזה ואף מנוגדות.

אחת הבעיות השכיחות בין בני זוג הגורמות ללא מעט מריבות וויכוחים הוא בנושא הכסף, הוצאות הבית והמשפחה, בזבזנות לעומת חסכנות, ניהול משק הבית הכלכלי, מי הקובע והמחזיק בידיו את הכוח והשליטה על המשאבים הכלכלים של המשפחה וההשפעה שיש לכך על הקשר ביניהם וכד'.

פתגם ידוע אומר ש"כשהכסף יוצא מהדלת - האהבה בורחת דרך החלון".
כשבני הזוג אינם רואים עין בעין את הניהול הפיננסי של חייהם והם מתקשים להתמודד עם התסכולים והקונפליקטים הזוגיים שביניהם, אזי כשיש בעיות כספיות, מינוס בבנק, קושי לעמוד בהחזר חובות, בתשלומים ובהוצאות היומיומיות השוטפות של המשפחה, קשיים אלו יכולים להשפיע מאד על הזוגיות, להעכיר את היחסים ולערער את היציבות של מערכת היחסים בין בני הזוג. על אחת כמה וכמה בעיתות משבר ולחץ כגון, פיטורין, אובדן כושר עבודה, ירידה בהכנסות וכד'.

כדי שהאהבה שלכם תמשיך לפרוח ביניכם ולא תברח מהחלון בגלל בעיות של כסף וכדי שתוכלו לקבל פתרונות וללמוד על הדרכים המועילות ביותר איך לשפר ולקדם את מצבה הכלכלי של משפחתכם, אני עומדת לקיים סמינרשת (שיחה אינטרנטית) בשיתוף עם מינדי שטרן ונעמי איילון, מאמנות פיננסיות לכלכלה בריאה, ביום שני, ה - 10.1.2011 בשעה 21:00 בערב בדיוק!

נדבר על:

- דרכים לניהול פיננסי נכון של כלכלת המשפחה
- תפקידי הג'נדר, גברים ונשים, בנושא כסף, עבודה, הוצאות והכנסות
- מי מנהל את חשבון הבנק?
- מי אחראי על התשלומים השוטפים?
- חשבונות נפרדים או חשבון משותף?
- איך לגשר על ההבדלים בתפיסות בין בני הזוג בנוגע לכסף
- איך נקבעות ההחלטות הכלכליות של המשפחה
- ובקיצור, איך לשמור על זוגיות טובה ולקדם את מטרות המשפחה מבחינה כלכלית...


השיחה תתקיים בנוחות של המחשב שלכם ולכל מי שעוד לא התנסה בסמינרשת (שיחה אינטרנטית) - מומלץ מאוד לנסות, זה לא קשה, ותורם המון!

ממש כדאי לך להצטרף לשיחה שהיא לגמרי בחינם !

כל מה שצריך זה להתחבר אל הקישור ולהירשם מראש:

http://bit.ly/WebinarWithAriella

כדאי לך, יהיה מעניין!

בטופס ההרשמה יש מקום לשאלות ואנחנו נתייחס אל השאלות וניתן תשובות.

מספר המקומות מוגבל, לכן מומלץ להקדים להירשם.

http://bit.ly/WebinarWithAriella

נשתמע ביום שני ה-10.1.2011 בשעה 21.00.

שבת שלום

אריאלה

נ.ב.: כדאי להזמין חברים. הם יודו לך!

אריאלה

מנהלת מכון רעות - לטיפול זוגי, משפחתי ואישי

פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית

מחכות לך 2 מתנות ממני - סדרת הטיפים איך לנהל את חייך ברוגע ובאסרטיביות, וסידרת הטיפים

איך להתאהב מחדש בבן זוגך. לחץ על הקישורים, מלא את הפרטים ותקבל מיידית במייל את הטיפ הראשון.